fredag 8. april 2011

Nye retro tekstiler & selvlaget hårbånd med silkeblomster


I går fikk jeg nok en ny last stoffer. Jippi! Noen av stoffene hadde jeg noen biter av fra før av, men det gjør ikke noe, for de er jo så flotte! *smile* 

Bilder: Lidyll photo
 Herlige farger, ikke sant?
Jeg har også laget meg et hårbånd jeg kan bruke i litt "pyntetede" anledninger, av et langt blonde bånd og to stk silkeblomster jeg lager selv. Disse blomstene har jeg vist dere tidligere, og de har sneket seg inn i poster her og her.

Vil gjerne ønske dere alle en flott flott fredag og god helg!*smile*
***

Yesterday I received a new load of retro fabrics. Some of them I had already, but that does`nt matter; I just love them! The silkflowers I make myself, and use in different projects. Here i have used them to make a headband for fancy occations.I have shown some of them before, look here and here.

Hope for a great friday and weekend for all of you!*smile*


post signature

24 kommentarer:

  1. For et flott hårbånd! Så flink du er! Og du kledde det kjempegodt også. :)

    Fine stoffer!

    Ha en super dag!

    SvarSlett
  2. utrolig delikat og vakkert!
    og vakre deg!!!
    sitter bare å nyter...
    skal si du kan farger og foto min venn:-)
    nå skal jeg ut i solen, mulig gå en tur til byen,
    kan jo ikke baaaaaare sitte inne å se på blogger,
    men må nok innom til kvelden igjen. hekta;-)
    ha en finfin fredag!
    klem fra meg

    SvarSlett
  3. Lekre fargar og mønster på tekstilane!
    Og så fine silkeblomar, imponerande påkome :)

    SvarSlett
  4. Hærlige stoffer og fantastisk!! nydelig hårbånd....såååå skjønn og FLINK du er snuppelura!! ;)

    Go solskinnsklæm fra mæ...

    SvarSlett
  5. Så flott hårbånd du har laget! :)

    Klem

    SvarSlett
  6. Kjempe fine farger ja, så flink du er!
    Klem S

    SvarSlett
  7. Dear Lidyll, I do not know what a silkeblomster is, but its the coolest word I ever saw and your post makes it look super cute! Enjoy your fabrics! xox!

    SvarSlett
  8. Så fint hårbånd, og fine retrostoffer!:)

    Ønsker deg en fin fredag..
    Klem♥

    SvarSlett
  9. Åh, vad jag gillar det där hårbandet! Sååå himla fint!

    Trevlig fredag och held till dig med!

    SvarSlett
  10. Å så mye fint å finne her! :D
    Elsker hårbåndet- de blomstrene var vakre og du var kjempefin i hårbåndet!

    Ha en fin kveld!
    Hilsen Katrine

    SvarSlett
  11. deilge stoffer og det hårbåndet var jo super lekkert. og så må jeg også si at jeg er såå misunnelig på den salt og pepperbøssa i forrige innlegg. i love it.
    klem

    SvarSlett
  12. herlige stoffer og et riktig fint hårbånd.
    og kanon fine loppefunn...
    god helg!

    SvarSlett
  13. Gosj, kjenner jeg er litt forelska i det ene lilla der... *Hjertebank*

    SvarSlett
  14. Lekkert hårbånd, knallfint,
    Fin fin fredag til deg også.
    Klem

    SvarSlett
  15. Nydelig hårbånd på nydelig dame!!
    Flinke du!!! og herlige stoffer!
    Klemklem♥

    SvarSlett
  16. ah..! der er du jo! søte, vakre du!
    så skjønt hårbånd, bilde - og selfølgelig
    damen selv..!
    retrostoffene var så fine, så fine.. nye prosjekter på gang nå da, kanskje..hihi!
    ha den fiiiineste helgen - med masse sol!
    *smil og klem* fra meg!

    SvarSlett
  17. Åh så herlige farger og mønstre!
    Og finfint hårbånd også :)

    SvarSlett
  18. Så søtt hårbånd!! Og stoffene ikke minst, nydelige farger og mønstre.. Blir vel noen kreative produkter ut av stoffet kan jeg tenke meg. spennende:)
    Håper helga har vært flott!
    klem

    SvarSlett
  19. You have a very very pretty blog!! I love your vintage pastel tea cup collection.


    Pearl

    SvarSlett
  20. Nydelige tekstiler og kjempefint hårbånd -
    Håper du får en herlig mandag!

    SvarSlett
  21. Snuppeliten :)

    ...Jeg må selv styre litt for å få det til, for jeg kommer hjem fra ferie den dagen...På ettermiddagen :/
    ...men vurderer sterkt å reise direkte dit *ler*
    ...men det betyr at jeg ikke er der før.. seks tia. Så litt kjipt å betale 750,- for halvedagen, men sååå har jeg jo fryktelig lyst!!!
    Skal du, skal jeg ;)

    Tror jeg kjøper meg en billett jeg, så sjanser jeg på rekke det :)
    Så kan vi ta en aldri så liten snurr på by'n etterpå da vettu *ler*

    Klem på deg

    SvarSlett
  22. hei på deg:-)
    det hadde vært gøy på bloggtreff altså!
    er litt skummelt, jeg har en lei tendens til å
    trekke meg tibake med så mange på et sted i det siste,
    men jeg tror jeg skal hoppe i det..
    jeg kommer til å angre om jeg ikke drar.
    hvis man kaster all sjenanse til side,
    er det jo faktisk en drømmedag!!!
    jeg tenker et par dager før jeg kjøper,
    men gir deg beskjed;-)
    det går jo evnt. ann å treffes før man går dit,
    det er jo ikke så skummelt når man går sammen....
    masse klemmer fra meg

    SvarSlett
  23. Fine tekstiler :)
    Og FOR et fint hårbånd!!! Herlig :)

    SvarSlett
  24. Great pictures! You are such an inspiration, love your creativity! Following your beautiful blog :)

    SvarSlett

Takk for at du har lyst til å legge igjen en kommentar! Jeg blir så utrolig glad hver gang!*smil*