fredag 23. november 2012

Juledekor i produksjon og firbente på besøk


Nå gleder jeg meg til å vise dere adventskalenderne mine så fort det blir en dag med litt bedre bildelys dere!

...så mens jeg venter på lyset, tenkte jeg at jeg kunne vise dere litt av mine siste juledekorasjoner.




Da jeg for noen dager siden tittet innom fiiiiineste Kaspara, kom jeg over dette innlegget
her.

...her minte hun meg på de søte julekurvene vi pleide lage da vi var små. Jeg pleide alltid lage disse med min mormor-og tror nok min mor fortsatt har et par liggende på lur fra produksjonen den gangen. Spørs nok om ikke jeg personlig liker mine nye bedre men...*fnis*


...som Kaspara sier, dette er "Verdens enkleste julekurver".

Du trenger:
Passer (eller noe rundt å tegne rundt)
Saks
Dekor papir (fint innpakningspapir)
limstick
tråd til oppheng
evt limpistol  


Bilder: Lidyll photo

Slik gjør du:
For en kurv  tegner du opp to sirkler på papir og klipper ut. Papirsirklene brettes på midten og limes sammen slik at de danner "et hjerte". Jeg limte på en hyssingsnor med pistollim for oppheng.

Superenkle, dekorative og også fine å lage med barna!
En stor takk til Kaspara for påminnelsen!
*smile*

Forresten fikk vi plutselig finbesøk av disse to flotte firbente i kveld: Gunnar og Børre.
Verdens søteste Whippet hunder!

Ønsker alle en super helg!
Klem fra meg

***
Easy to make christmas ornaments. 
I used to make them with my grandma.
...and a visit from some fourlegged friends!
*smile*
Have a happy weekend!



13 kommentarer:

  1. Nydelig juledekor! :) Veldig fint med den store kontrasten på julekurvene! Sjarmerende besøk! :)
    Ha en fin helg!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  2. Heisan Lidyll
    Så fine julekurvene dine ble og så bra du ble påminnet om barndommens kurver!
    Enklere kan det jo ikke gjøres, men det enkle er ofte det beste har jeg hørt.
    Glad helg til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  3. Ååå, takk for påminnelsen!! Disse er jo SÅ fine, og lette å lage for ungene :)
    God helg til deg!
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  4. Hvem husker ikke disse - jeg lager dem også fortsatt.

    For noen herlige vofser du har.

    :) Inger

    SvarSlett
  5. Det oser barndomsminner av de julekurvene der altså ♥
    Kjempesøte!
    Ofte er det enkle det beste - er det ikke noe som heter det?! :)

    SvarSlett
  6. Så fine desse vart, så enkelt men så fint:-) Etter at eg såg Kaspara sine tenkte eg at dette skal eg gjere med barna, og eg fekk ikkje mindre lyst til å lage slike no.
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  7. Nå ble jeg inspirert til å lage julepynt gitt! :-) Likte spesielt godt fargen og mønsteret på papiret du har valgt. Tipper dine første julehjerter var litt mer "julete" i fargen, hehe.... Gunnar og Børre, - utrolig vittige hundenavn forresten. God lørdag til deg, fra Beate i Skien.

    SvarSlett
  8. Supersøte de kurvene! Men de overskygges litt av Gunnar og Børre da, sjarmiser!!!

    SvarSlett
  9. Så koselige! Disse hadde jeg helt glemt. Kanskje jeg kan få lov til å videreblogge de?
    Og så artig å se whippetbilder :) Tanta mi har hatt ca en million whippeter, og jeg har vært med på i alle fall to hundeutstillinger med de. Der er noe for seg selv, altså :)
    Ha en fortsatt fin lørdagskveld/natt (?) ;) Nå skal jeg begynne å lese litt markedsføring...Sa noen prokrastinering?

    -Vera

    SvarSlett
  10. cheap celine handbags outlet

    I always used to study piece of writing in news papers
    but now as I am a user of net thus from now
    I am using net for content, thanks to web.

    SvarSlett
  11. Hello all, here every one is sharing these kinds of familiarity,
    so it's fastidious to read this weblog, and I used to pay a quick visit this web site every day.


    my web-site ... tantric massage london (http://www.megartigos.com.br/groups/secrets-of-massage-what-you-need-to-know/admin/group-settings/)

    SvarSlett
  12. Wow, incredible weblog structure! How lengthy have you ever been running
    a blog for? you make blogging glance easy.
    The whole look of your website is excellent, let alone the content material!


    Here is my webpage: calories burned

    SvarSlett

  13. Amazing web alot good informations ! Special Hello from Brazil !!

    I come here as a visitor n now i am a diary reader here !


    Gir Leiteiro

    SvarSlett

Takk for at du har lyst til å legge igjen en kommentar! Jeg blir så utrolig glad hver gang!*smil*